Συγκρίνουμε 3 πετρελαιοκίνητα μίνι

Με κατανάλωση από 3,3 έως 4,1 λτ./100 χλμ. τα πετρελαιοκίνητα Fiat Panda, Ford Ka και Smart fortwo περνούν μπροστά από το βενζινάδικο και κουνούν μαντήλι…

Ο κόσμος τα αγαπάει -και τα αγοράζει- για την ευελιξία τους, τη φρέσκια εμφάνισή τους, την πρακτικότητα μέσα στην πόλη και φυσικά, για το χαμηλό κόστος χρήσης τους, αφού οι μικρού κυβισμού κινητήρες τους αποτελούν μικρό τεκμήριο αλλά και έχουν χαμηλά ασφάλιστρα. Ταυτόχρονα είναι και ασφαλή, έχουν καλή οδική συμπεριφορά, χώρους που καλύπτουν με άνεση τις καθημερινές χωροταξικές απαιτήσεις και με λίγα λόγια, εξυπηρετούν πολλαπλές ανάγκες. 
Στην προκειμένη περίπτωση τώρα, τα τρία μοντέλα της δοκιμής μας, τα Fiat Panda, Ford Ka και Smart fortwo, καταφέρνουν επάξια όλα τα παραπάνω, όμως έχουν και ένα ακόμη μοναδικό προσόν που εκτιμάται ιδιαίτερα. Είναι οικονομικά σε κατανάλωση, σούπερ-οικονομικά θα λέγαμε καλύτερα, αφού με 50 ευρώ πετρέλαιο θα περάσεις άνετα δύο εβδομάδες…

Εμφάνιση: Νεανικά και μοντέρνα
Απαραίτητη προϋπόθεση για να πετύχεις σΆ αυτή την κατηγορία είναι να διαθέτεις νεανική και μοντέρνα σχεδίαση, μιας και κατά βάση απευθύνεσαι σε πιο νεανικό κοινό. Και τα τρία μοντέλα λοιπόν αυτής της παρουσίασης καταφέρνουν και κερδίζουν το βλέμμα, το καθένα με το δικό του τρόπο.
Στην περίπτωση του ιταλικού μίνι, έχει ακολουθηθεί ένα τετραγωνισμένο μοτίβο που είναι εμφανές παντού, από τα φώτα και τις ζάντες, μέχρι τα φινιστρίνια στα πίσω παράθυρα και τους θόλους των τροχών. 

Το Ford Ka από την άλλη, διαθέτει έντονες ακμές και δυναμικές γραμμές που εξασφαλίζουν ταυτόχρονα ένα σπορτίφ προσανατολισμό παρά τις compact διαστάσεις του. Μάλιστα, σε σχέση με το υπερυψωμένο Panda, δείχνει -και είναι- πιο συμπαγές, παρότι στην πόλη και τα δύο, χάρη στις μικρές τους διαστάσεις, θα παρκάρουν με ευκολία. 

Βέβαια, πιο εύκολα θα βρεις την πολυπόθητη θέση στάθμευσης με το smart, αφού το μήκος του είναι λίγο πιο κάτω από τα 2,7 μέτρα. Όσον αφορά στη σχεδίασή του, γνώριμη πια και καθιερωμένη στη συνείδηση του κόσμου, είναι με τη σειρά της αρκετά ενδιαφέρουσα και νεανική.

Εσωτερικό: Ευχάριστο και ποιοτικό 
Περνώντας στο εσωτερικό, σημαντικό για την κατηγορία των οχημάτων πόλης, πέρα από την όμορφη σχεδίαση και την ποιοτική κατασκευή, είναι να είναι πρακτικά και εργονομικά, μιας και ο οδηγός θα περάσει αρκετές ώρες μαζί τους μέσα στην κίνηση. 

Εδώ λοιπόν, μικρό προβάδισμα έχει το Panda μιας και δείχνει πιο ολοκληρωμένο σαν αυτοκίνητο. Τα πλαστικά είναι καλής ποιότητας και με καλή συναρμογή, ενώ και πάλι η σχεδίαση ακολουθεί την τετράγωνη λογική (π.χ. στον πίνακα οργάνων, στα χειριστήρια στο τιμόνι, τα κουμπιά του ηχοσυστήματος). 

Το Ka από την άλλη, διαθέτει και αυτό νεανική και παιχνιδιάρικη σχεδίαση. Η ποιότητα των πλαστικών κρίνεται καλή, το φινίρισμα είναι σχετικά προσεγμένο και η συναρμογή στιβαρή. Μόνο τα κουμπιά του ηχοσυστήματος είναι κάπως μικρά σε μέγεθος, όμως μετά από λίγο χρονικό διάστημα γρήγορα θα τα συνηθίσεις. 

Τέλος, πιο λιτό από τα τρία, αλλά με εξίσου νεανική διάθεση είναι το Smart Fortwo, στο οποίο ξεχωρίζουν τα κυκλικά όργανα στο πάνω μέρος του ταμπλό. Αναφορικά με την ποιότητα και τη συναρμογή, αυτές βρίσκονται στο μέσο όρο της κατηγορίας. 

Χώροι – χρηστικότητα

Προβάδισμα στους εσωτερικούς χώρους σύμφωνα και με τις μετρήσεις μας, έχει το ιταλικό μίνι, τόσο όσον αφορά στους μπροστινούς, όσο και στους πίσω επιβάτες. Το Ford Ka είναι πιο στενό σε πλάτος και «χαμηλοτάβανο» για τους πίσω που σημαίνει ότι, τέσσερις θα πρέπει να στριμωχτούν περισσότερο. Το γερμανικό μικρό από την άλλη, έχει χώρο μόνο για δύο, οι οποίοι όμως θα χωρέσουν άνετα, τόσο ως προς το ύψος, όσο και ως προς το πλάτος. Για τις αποσκευές από την άλλη, έχουμε ισοπαλία, αφού και τα τρία μοντέλα παίζουν από τα 220 έως τα 225 λίτρα. 

Στον τομέα της πρακτικότητας κατά την κίνηση μέσα στην πόλη, εργονομικές ατέλειες δεν υπάρχουν σοβαρές. Και στα τρία θα βρεις θέσεις για να ακουμπήσεις το κινητό, τα κλειδιά και ένα αναψυκτικό. Το Panda ξεχωρίζει με την ψηλή θέση οδήγησης, το Smart με την καλή περιφερειακή του ορατότητα και το Ford με την άνεση που προσφέρει.

Οδική συμπεριφορά: Πεδίο δράσης η πόλη
Όλα τα μοντέλα της παρουσίασης έχουν μια ιδιαίτερη έφεση στην κίνηση μέσα στην πόλη και στην ευελιξία στα στενά σοκάκια της. Επίσης, όλα τους βασίζονται σε απλές λύσεις στην ανάρτηση, με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα (DeDion στην περίπτωση του Smart fortwo) πίσω. Ωστόσο, το καθένα ξεχωρίζει με το δικό του τρόπο. 

Το Panda έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης για τα δεδομένα της κατηγορίας, αλλά όταν τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, ο πίσω άξονας δείχνει ελαφρώς νευρικός πάνω από τα εγκάρσια σαμαράκια. Από την άλλη, το τιμόνι έχει καλή αίσθηση, είναι μάλιστα το μόνο με έξτρα υποβοήθηση (επιλογή City), ενώ τα φρένα είναι και αυτά ικανά με καλή αίσθηση. 

Το Ford Ka από την άλλη, είναι εξίσου ευέλικτο μέσα στην πόλη, λίγο πιο σταθερό στις υψηλές ταχύτητες και με πιο σπορτίφ προσανατολισμό όταν το πιέζεις. Το μικρό μεταξόνιο επηρεάζεται επίσης από τις ανωμαλίες του δρόμου, όμως το τιμόνι είναι ζωντανό, το πλαίσιο στιβαρό και τα φρένα καλά. 

Τέλος, το γερμανικό μίνι αποτελεί τον ορισμό της ευελιξίας μέσα στην πόλη. Έχει μικρό κύκλο στροφής, το τιμόνι κόβει αρκετά και παρκάρεις εύκολα, ωστόσο θα θέλαμε λίγη περισσότερη υποβοήθηση κατά τους επιτόπιους ελιγμούς. Εξαιτίας του μικρού του μεταξονίου δεν καταφέρνει να απορροφήσει πλήρως τις κακοτεχνίες του δρόμου, ωστόσο στην εθνική και γύρω στα 120 χλμ./ώρα, παρέχει αίσθηση σιγουριάς και ασφάλειας.

Κινητήρες: Από 3,3 έως 4,1 κατανάλωση
Κάτω από το καπό των Fiat Panda και Ford Ka εδρεύει ο ίδιος πετρελαιοκινητήρας. Aλλωστε και τα δύο μοντέλα πατάνε πάνω στην ίδια πλατφόρμα και δανείζονται κοινά μηχανικά μέρη. Πιο συγκεκριμένα τώρα, κάτω από το καπό τους βρίσκεται ένας 1.300άρης κινητήρας που αποδίδει 75 ίππους, όχι όμως και την ίδια ροπή. 

Στην περίπτωση του Panda, αυτή ανέρχεται στα 190 Nm στις 1.500 σ.α.λ., ενώ στο Ka είναι 145 Nm κάτι που έχει ως άμεσο αντίκτυπο στις ρεπρίζ (το Panda υπερισχύει). ΠαρΆ όλα αυτά μέσα στην πόλη και οι δύο τραβάνε από χαμηλά, διατηρούν την ροπή μέχρι τις 3.500 σ.α.λ. και είναι οικονομικοί σε κατανάλωση (3,9 και 4,1 λτ./100 χλμ. αντίστοιχα). 

Βέβαια, σε αυτό το κομμάτι, ο 800άρης κινητήρας του Smart fortwo κερδίζει με διαφορά, αφού η κατανάλωσή του ανέρχεται στα 3,3 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 86 γρ./χλμ. που σημαίνει ότι, απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας. Και αυτό είναι ικανό να αντισταθμίσει το αργό 0-100 χλμ./ώρα (17,2 δλ.), όσο και τις μέτριες ρεπρίζ.

Παθητική ασφάλεια: τετράστερα
Στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP και τα τρία μοντέλα της δοκιμής έλαβαν τη βαθμολογία των τεσσάρων αστέρων. Εκ των τριών ωστόσο, το Fiat Panda είναι το μοναδικό που μετρήθηκε με τα στάνταρ μετά του 2009. 
Συγκεκριμένα, στη προστασία των ενηλίκων έλαβε ποσοστό 82%, στα παιδιά 63%, στην προστασία των πεζών 49%, ενώ στα επικουρικά συστήματα ποσοστό 43%.

Τιμή – συμπέρασμα
Η τιμή και των τριών μοντέλων της δοκιμής -ένεκα diesel κινητήρα- υπερβαίνει κατά πολύ τα 10.000 ευρώ, ποσό το οποίο ορίζει την κατηγορία των μίνι. Ωστόσο, μακροπρόθεσμα, χάρη στα χαμηλά λειτουργικά τους έξοδα και ειδικά την περιορισμένη κατανάλωση μπορούν να αποτελέσουν μια συμφέρουσα επιλογή. 

Πιο συγκεκριμένα τώρα, στην έκδοση Lounge το ιταλικό μίνι κοστίζει –με έκπτωση και απόσυρση- 11.277 ευρώ διαθέτοντας τα απολύτως απαραίτητα. Λίγο πιο πλούσια σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας είναι η έκδοση Titanium Plus του Ford Ka, το οποίο κοστίζει 11.503 ευρώ. 

Τέλος, αρκετά ακριβότερο (14.350 ευρώ) είναι το Smart fortwo diesel. Από την άλλη έχει υψηλή μεταπωλητική αξία και είναι το πιο compact σε διαστάσεις. Πιο ολοκληρωμένη επιλογή, συνολικά, θα χαρακτηρίζαμε το Fiat Panda μιας και ευέλικτο μέσα στην πόλη είναι και οικονομικό σε κατανάλωση, και με καλύτερους εσωτερικούς χώρους και άρα με περισσότερες προσφερόμενες επιλογές.
autotriti.gr

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
loading...